петак, 23. новембар 2018.

Posne urnebes snite


Za domacice je uvek veliki izazov priprema nekih vecih slavlja,a posebno priprema slavske trpeze.Meni,licno,to je uvek veliki izazov,pre svega jer slavim svetog Nikolu,slavu koja je posna,a onda i zbog toga sto ne volim jednolicne trpeze i uvek volim da pripremim nesto drugacije.
I tako,godinama sam pripremala i isprobavala razlicite recepte...
 Slatkisi nisu nikakav problem,jer ima sijaset divnih recepata i mogucnosti dekorisanja.Medjutim,slani recepti,posebno predjela,su bila pravi izazov,pre svega zbog nabavke posnih namirnica,a onda i zbog kombinacije istih(valjda sam ja skeptik).
Pre dve godine ugledah,pre slave,posni feta sir u jednom vecem marketu.Naravno,kupim ja fetu,samo jednu malu kutiju,opet onaj skeptik u meni rece;"Da probamo prvo ukus."I bio je odlican!E,od tog momenta sam taj sir ubacivala u svaki moguci recept za slana predjela,u pite,slane rolate,stanglice,torte,sa ajvarom,krompirom,parizerom od soje,virslama i sl.
Po misljenju mojih gostiju,ubedljivo najbolje su ove snite,pa da podelim recept,mozda se jos nekome dopadne.

 Testo:23 kasike brasna,200gr barenog i usitnjenog spanaca,1 dl ulja,1dl kisele vode,1 dl piva,so,1 pecivo.
Umutiti,izliti na pleh oblozen pek-papirom i peci.
Pecenu koru preseci uzduz na pola.

Ispeci 4 vece posne palacinke,premazati ajvarom i  narendati posni trapist,pa  urolati.


Fil:500gr posnog feta-sira,3 kasike ajvara ili ljutenice,3-4 cena bas sitno naseckanog belog luka,sve dobro umiksati.





Jednu koru premazati sa pola fila,poredjati paralelno po dve palacinke,staviti po malo fila izmedju palacinki,pa sve premazati ostatkom fila.Staviti drugu koru,pa blago pritisnuti,da se kora zalepi za fil.

Ostaviti u frizideru,pod zvonom od torte,ili pokriti folijom,da se dobro ohladi i stegne pre rezanja.

Uzivajte! 


Нема коментара:

Постави коментар