субота, 5. септембар 2015.

Starinska banica


U Borinom Vranju sam zivela jako dugo...Moja majka je od prijateljica,koleginica naucila da divno kuva...Te zene su zaista izuzetne domacice,jer sjajno kuvaju i jela,i zimnice,ali,mislim da su im pite i peciva specijalnost!
Ova pita je jedna u nizu koje prave,ali je posebna po jednostavnosi pripreme!

Potrebno:500gr brasna,1 kasicica soli,5 kasika ulja i topla voda.
Od navedenih sastojaka umesiti testo,postepeno dodajuci vodu,tako da testo bude srednje gustine-ne cvrsto kao za klasicnu pitu.
Od testa formirati 5 loptica i ostaviti ih da odmore 10 minuta.
Lopticu prvo razvuci u krug oklagijom,pa onda razvlaciti prstima,da korica bude sto tanja.


Koru premazati uljem i posuti sitnim sirom ili urdom.


Prstom koru sa jedne strane gurati prema sredini same kore,pa postupak ponoviti i sa druge strane testa,ali nezno,da se testo ne slepi,vec da ostane vazdusasto,jer ce prilikom pecenja lepo da se razlista.


Postupak ponoviti i sa suprotnih strana.


Jedan list prebacite preko sredine cveta,premazati uljem,posuti sirom,prebaciti sledeci list i postupak ponavljati dok ne prebacite poslednji deo kore.Tada se pita(ili bolje receno burek) premaze uljem i stavi u podmazanu tepsiju.


Postupak ponoviti i sa preostale 4 loptice testa.

Peci na 220 stepeni,da dobije zlatno-zutu koricu.
Moja danasnja banica je nestala brzinom svetlosti,nisam ni stigla da je slikam ispecenu.

Prijatno!

2 коментара:

  1. Анониман21. март 2016. 07:47

    I zaista je tako, moje Vranjanke su fantastične kuvarice.Meni tata stalno priča o tome kako je moja baka, spremala najbolja jela njenoj deci.

    ОдговориИзбриши